Ambicija Lietuvai – švietimo sistemos lankstumas ir teikiamų paslaugų įvairovė bei jų visuotinis prieinamumas. Mokytojų, švietimo pagalbos specialistų, dėstytojų, mokslininkų tyrėjų, vadovų atliekamas funkcijas atitinkantis atlygis. Mokyklų uždarymo stabdymas, atsižvelgiant tik į ekonominius skaičiavimus. Naujų mokyklų modelių, atitinkančių XXI a. iššūkius, kūrimas, mokinių skaičiaus klasėse mažinimas. Mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų kanceliarinių išlaidų kompensavimas, pagalba įgyvendinant įtraukųjį ugdymą, biurokratijos mažinimas. Jungties tarp įvairių švietimo sistemos dalių stiprinimas.
Didinsime ugdymo įstaigų (ikimokyklinio, bendrojo ugdymo mokyklų) savarankiškumą, finansavimą, mažinsime jų biurokratinę naštą. Ieškosime valstybinio ir nevalstybinio sektoriaus pusiausvyros, stabdysime didėjančią mokinių socialinę, kultūrinę atskirtį, įvairindami teikiamas švietimo paslaugas ir plėsdami jų panaudojimo galimybes. Peržiūrėsime privačių mokyklų švietimo politikos vykdymą, suteiksime adekvatų finansavimą jos įgyvendinimui.
Tobulinsime mokytojų, švietimo pagalbos specialistų apmokėjimo sistemą, adekvačiai įvertindami darbo krūvį ir apmokėjimą už jį, ieškosime darbo krūvio mažinimo ir darbuotojų lojalumo savo institucijai skatinimo galimybių.
Skaityti daugiauKompensuosime mokytojams patirtas kanceliarines išlaidas, sutvarkysime etatinio apmokėjimo už darbą tvarką, siekdami sumažinti kontaktinių valandų skaičių.
Realiai įvertinsime įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo galimybes ir iššūkius konkrečiose mokyklose, ikimokyklinio ugdymo įstaigose ir padėsime jį įgyvendinti. Tobulinsime švietimo pagalbos specialistų kompetencijas, užtikrindami mokiniui reikalingą pagalbos specialistų skaičių ir tinkamą edukacinę aplinką, ugdymo(si) priemones.
Sumažinsime didžiausią leistiną moksleivių skaičių klasėse.
Stiprinsime pedagogines psichologines tarnybas, regioninius specialiojo ugdymo centrus ir kitas švietimo pagalbos institucijas, tikslingai nukreipdami jų pagalbą ugdymo įstaigoms.
Didinsime savivaldybių savarankiškumą, sieksime savivaldybėms sudaryti lankstesnes ir ugdymo(si) specifiką atitinkančias finansavimo galimybes, skatindami ugdymo(si) formų įvairovę.
Sukursime vieningą valstybinę skaitmeninio ugdymo(si) turinio bei metodikos platformą, patogiai pasiekiamą visiems mokytojams ir mokiniams.
Siekdami padidinti profesinio mokymo kokybę ir patrauklumą, peržiūrėsime profesinio mokymo finansavimo metodiką ir darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką, modernizuosime profesinio mokymo turinį, užtikrinsime, kad profesinės mokyklos būtų aprūpintos technologijomis, reikiama įranga ir mokymo priemonėmis.
Panaikinsime dabartinį kvotų sistemos stojant į profesines mokyklas modelį, kaip netenkinantį nei darbdavių, nei regionų, nei profesinių mokyklų poreikių. Valstybės profesinio mokymo kvotos padidės bent 30 proc. (dabar apie 20000 vietų), sprendimo teisė bus suteikta profesinėms mokykloms kartu su savivaldybėmis (išskyrus kai kuriuos numatytus atvejus).
Sieksime glaudesnio bendradarbiavimo tarp profesinių, bendrojo ugdymo mokyklų ir verslo, moksleiviams sudarysime galimybę lygiagrečiai mokytis ir profesinėje mokykloje.
Didinsime universitetų autonomiją ir kolegijų savarankiškumą, inicijuosime lankstesnę dėstytojų ir mokslo bei meno darbuotojų darbo apmokėjimo sistemą, užtikrinančią patrauklų ir konkurencingą darbo užmokestį, atitinkantį kompetencijos lygį ir pareigybės turinį.
Vykdysime ambicingą ir į pagrindinius mūsų visuomenės iššūkius orientuotą suaugusiųjų švietimo politiką. Didinsime suaugusiųjų mokymosi visą gyvenimą sistemos, veikiančios vieno langelio principu, finansavimą, plėsime galimybes suaugusiems įgyti naujas kompetencijas, prisitaikant prie darbo rinkos poreikių.
Plėsime neformalaus švietimo institucijų veiklą, didinsime jų prieinamumą. Remsime ir stiprinsime Trečiojo amžiaus universitetų bei kitų neformalaus suaugusiųjų ir vaikų švietimo institucijų veiklą bei plėtrą visoje šalyje, remsime kitas mokymosi visą gyvenimą iniciatyvas.
Didinsime neformalaus vaikų švietimo krepšelį iki 70 eurų ir nuolat jį indeksuosime. Didesnis krepšelis bus orientuotas į valstybės skatinamas kompetencijas ir didesnio vaikų skaičiaus dalyvavimą neformaliajame švietime.
Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus. Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus