
Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ frakcijos Seime nariai antradienį susitiks su bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) darbuotojų profesinės sąjungos atstovais. Parlamentarams nerimą kelia besitęsiantis neterminuotas Vilniaus autobusų ir troleibusų vairuotojų streikas, dėl kurio daugiausiai nukenčia niekuo dėti gyventojai.
Pasak frakcijos seniūno Luko Savicko, situacija jau pribrendo prie netoleruotinos, tačiau, atrodo, kad tiek VVT vadovybė, tiek Vilniaus miesto valdžia, sėdinti Europos aikštės dangoraižyje nori, kad tokia situacija toliau tęstųsi.
„Kiekvieną dieną Vilniaus autobusų ir troleibusų vairuotojai turi vargti, kad išsikovotų tai, kas XXI amžiuje yra savaime suprantama – padorus atlyginimas, normalios ir teisės aktus atitinkančios darbo sąlygos. Ne tokios darbo kokybės tikėtumeisi iš generalinio įmonės vadovo, kurio darbo užmokestis siekia 8-9 tūkst. eurų. Demokratų frakcija šią problemą kelia į Seimą, imamės iniciatyvos ją aiškintis ir inicijuoti atitinkamas įstatymo pataisas – kad ne darbuotojai turėtų užtikrinti minimalų paslaugų teikimą, o pati įmonė, kurioje streikas kyla, taip pat būtina trumpinti laiką, per kurį galima apskųsti streiko teisėtumą. Darbuotojai yra silpnesnioji darbo santykių pusė ir tuo yra naudojamasi“, – pažymi Seimo narys, Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ pirmininko pavaduotojas L. Savickas.
Be to, L. Savicko teigimu, yra keista ir nesuprantama, kad susisiekimo ministras Marius Skuodis, kurio veiklos srityje yra transporto paslaugų sektorius, nepaisant, kad VVT yra savivaldybei priklausanti įmonė, atsiriboja tylos siena ir nesiima iniciatyvos spręsti kilusią problemą.
„Ministras rengia iškilias spaudos konferencijas geležinkelių fone apie ministerijos strategijas ar prieš televizijos kameras didžiuojasi kitais darbais. Tačiau kai jo veiklos srityje vyksta vairuotojų streikas, kuomet autobusų stotelėse tiesiogine ta žodžio prasme šąla į mokyklas ir darželius vežami vaikai, į darbus skubantys gyventojai, taip pat garbaus amžiaus senjorai, ministras to nemato ar nenori matyti, nesiima iniciatyvos spręsti kilusio ginčo, bent jau būti moderatoriumi. Matyt, Laisvės partijos merui ir jos deleguotam ministrui politiškai neparanku eskaluoti šios problemos“, – tęsia L. Savickas.
Frakcijos atstovai pažymi, kad viena VVT darbuotojų streiko savaitė miestui kainuoja apie 280 tūkst. eurų negautų pajamų. Skaičiuojama, kad vien dėl streiko negautos pajamos sudarys daugiau kaip pusę milijono eurų.
Susitikime Seime dalyvaus „Vilniaus viešojo transporto“ darbuotojų profesinės sąjungos atstovai, tarp kurių – pirmininkas Algirdas Markevičius. Į susitikimą taip pat buvo kviesta tiek Vilniaus miesto savivaldybės, tiek ir UAB „Vilniaus viešasis transportas“ vadovybė, tačiau dėl įvairių priežasčių jos atstovai atsisakė, o galbūt, parlamentarų nuomone, pabijojo atvykti.
Susitikimas vyks gruodžio 20 d. 9.00 val. Seimo Sveikatos reikalų komiteto salėje Nr. 108 (III rūmai, 1 aukštas). Susitikimą numatyta transliuoti tiesiogiai Seimo „Youtube“ paskyroje „Atviras Seimas“.