Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ frakcijos Seime nariai ketvirtadienį susitiko su susisiekimo viceministru Mindaugu Tarnausku ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) Transporto infrastruktūros planavimo ir inovacijų departamento direktoriumi Aivaru Vilkeliu bei Elektrėnų ir Vievio gyventojų atstovais, norėdami išsiaiškinti, kam tenka atsakomybė dėl prastai suplanuotų viaduko ir traukinių pervažos naujinimo darbų, dėl kurių gyventojai patiria ženklius laiko ir lėšų kaštus.
„Bendruomenė nuolat buvo maitinama pažadais, kad iki šaltojo sezono pradžios viadukas bus ir juo bus galima naudotis, tačiau dabar situacija yra tokia, kad žmonės kasdien turi daryti keliolikos ar keliasdešimt kilometrų lankstą vykdami į darbus ar mokyklas. Mes klausiame, kas yra už tai atsakingas ir raginame ministerijos vadovybę prisiimti politinę atsakomybę bei priimti kad ir laikinus sprendimus“, – sakė Seimo narys Linas Kukuraitis.
Bendruomenės atstovų teigimu dėl viaduko remonto gyventojai patiria apie 23 tūkst. eurų kaštų kas dieną, o jeigu viaduko darbai užsitęs iki pavasario, sieks milijonines išlaidas. Dar tokia pat suma susidaro savivaldybei kompensuojant dėl lanksto išaugusius viešojo transporto išlaikymo kaštus. Pasak jų, finansinius kaštus lengviau suskaičiuoti, tačiau ne mažiau svarbūs yra ir visos bendruomenės laiko kaštai. „Daliai gyventojų vaikus tenka žadinti 5 valandą ryte, kad suspėtų juos nuvežti į darželius ir mokyklas prieš darbą ir tokia situacija tęsiasi antrus metus, gyventojų kantrybė tikrai turi ribas“, – sakė Elektrėnų savivaldybės tarybos narys Gintaras Jančiauskas.
Susisiekimo situaciją dar blogina tai, jog vienu metu remontuojamas ir uždarytas Paparčių viadukas bei geležinkelio pervaža ties Balceriškėmis, vienu metu vykdant du ilgalaikius, eismą trikdančius projektus susisiekimas Vievio mieste ir aplink yra ypač sudėtingas.
Susisiekimo vicemininstras Mindaugas Tarnauskas pripažino, kad buvo padaryta klaidų koordinuojant darbus ir pradedant du svarbius projektus vienu metu. Pasak jo, šiuo metu eismo saugumo ekspertai svarsto galimybę padaryti “U” formos apsisukimą ir sprendimai bus priimti artimiausiu metu.
Susitikimo metu taip pat diskutuota apie bendrą kelių būklę šalyje, itin sumažintą kelių finansavimo biudžetą ir poreikį imtis ryžtingų priemonių šioje srityje, kurioje ženkliai atsiliekame nuo kaimyninių valstybių.
LRS nuotrauka.