Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ frakcijos Seime atstovai teigia, kad iš Susisiekimo ministerijos nesulaukia prieš dvi savaitės žadėtos informacijos dėl sudėtingos situacijos Vievyje ir dėl to kaltina susisiekimo ministrą Marių Skuodį nepateisinamu neveiklumu.
Parlamentaras Linas Kukuraitis pažymi, kad Vievio viaduko situacija klimpsta neišpildytų Susisiekimo ministerijos vadovybės pažadų liūne.
„Gyventojai šiame liūne skęsta jau seniai ir dėl to kasdien nuo keliolikos iki keliasdešimt kilometrų vingius vykdami į darbus ar mokyklas, o tai per dieną vairuotojams bendrai kainuoja daugiau kaip dvidešimt tūkstančių eurų. Dabar pažaduose skandinamas ir Seimas. Prieš dvi savaites ministro komanda Demokratų frakcijai „Vardan Lietuvos“ pažadėjusi per kelias dienas įvertinti sprendimų alternatyvas ir frakcijai pateikti informaciją apie priimtus sprendimus, iki šiol nieko nepateikė. Tiek pažadų nesilaikymas, tiek paties politinio sprendimo nepriėmimas, turint galvoje visas socialines ir finansines pasekmes bendruomenei, yra visiškai nepateisinamas ir socialiai neatsakingas. Dėl to dar kartą tiesiogiai ir viešai kreipiamės į ministrą kviesdami jį prisiimti politinę atsakomybę ir kuo skubiau išspręsti situaciją bendruomenės naudai“, – sako Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ pirmininko pavaduotojas L. Kukuraitis.
Taip pat jau yra praėjusios trys savaitės nuo prie Susisiekimo ministerijos vykusio Elektrėnų savivaldybės Vievio, Kazokiškių ir kitų aplinkinių seniūnijų gyventojų piketo. Jo metu piketuojantieji prašė susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio spręsti neracionalų eismo organizavimą ties Vieviu, tačiau iki šiol, gyventojų teigimu, jokių realių veiksmų nesiimta. Pasak jų, ministras arba apsimelavo, arba renkasi politinius žaidimus, galimai naudingus jo atstovaujamai partijai.
„Ministerija vis delsia prisiimti atsakomybę ir daryti sprendimus, kad dėl jos reguliavimo sričiai priskirtų įmonių – Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės „LTG Infra“ – padarytų klaidų Vievio bei aplinkinių seniūnijų gyventojai mokėtų kaip galima mažesnę kainą. Tačiau su kiekviena pradelsta diena ši kaina darosi vis didesnė. Kaip dar 2022 m. rugpjūtį, taip ir 2022 m. gruodį vietos bendruomenės iš ministerijos išgirdo tik neištesėtus pažadus“, – teigia Gintaras Jančiauskas, vienas iš minėto piketo organizatorių, atstovaujantis Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ Elektrėnų skyriui.
Pasak jo, piketo metu susisiekimo ministras M. Skuodis, taip pat susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas, dalyvavęs Seimo Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ surengtame posėdyje parlamente žadėjo spręsti problemą: iki 2022 metų pabaigos leisti transporto eismą per magistralinio kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda Paparčių viaduką Vievyje, arba atnaujinti viaduko statybos darbus, kai tik oro temperatūra lauke bus didesnė nei +5 °C (buvo ir +12 °C), arba priimti sprendimą dėl laikino apsisukimo A1 kelyje įrengimo.
Tačiau, kaip nurodo G.Jančiauskas, nė vienas iš šių pažadų nebuvo įgyvendintas. Jis svarsto, kad „Laisvės partijai“ atstovaujantis ministras galbūt specialiai delsia ir iki šiol laiko bendruomenę įkaite, kad prieš pat savivaldos rinkimus sutvarkytų transporto eismą ir taip įteiktų neva šios partijos „dovaną“ gyventojams.
Vis dėlto su šia problema tiesiogiai susiduriantys Vievio bei jo apylinkių gyventojai bei kiti vairuotojai ir toliau kiekvieną dieną dėl neatnaujinto transporto priemonių eismo per Paparčių viaduką Vievyje patiria iki 25 tūkst. Eur papildomų išlaidų degalams, kurios per pusę metų sudarys daugiau nei 4 mln. EUR. Didėja rizika laiku nesulaukti tarnybų pagalbos dėl organizuoto eismo apylankomis, regione veikiančios įmonės patiria papildomas veiklos išlaidas, dalis kaimiškose vietovėse gyvenančių moksleivių yra priversti atsisakyti savo popamokinės veiklos, būrelių lankymo dėl tėvams nepakeliamai išaugusių transporto išlaidų.
LRS nuotrauka.