Seimo Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ nariai antradienį pokalbio kviečiasi švietimo, mokslo ir sporto ministrą Gintautą Jakštą. Parlamentarams kyla daug klausimų dėl susidariusios situacijos švietimo srityje.
Kaip pastebi Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ nariai, švietimo sistemoje susikaupė itin daug problemų, bet jos nesprendžiamos arba sprendžiamos nesistemiškai.
„Švietimo, mokslo ir sporto ministerija mokykloms inicijuoja daug pokyčių, bet jie nėra planingi, trūksta įgyvendinimo plano, kuriame būtų nurodyti ištekliai (t. y. vadovėliai, mokomoji ir mokymosi medžiaga ir kt.). Bet juk šie ištekliai būtini ir siekiant sklandaus ugdymo bei ugdymosi proceso, ir norint gerų mokymo bei mokymosi rezultatų“, – sako prof. habil. dr. Vilija Targamadzė.
Be to, atkreipia dėmesį Švietimo ir mokslo komiteto narė, stebina ir tai, kad, neįvykdžius Konstitucinio Teismo nutarimo Švietimo įstatyme numatyti formaliojo švietimo programas vykdančių mokyklų tinklo kriterijus, mokyklų tinklo kūrimo taisyklės jau pateiktos derinti su kitomis organizacijomis.
„Per praėjusią sesiją priėmimo stadijoje užstrigo Švietimo įstatymo pataisos, kuriomis buvo siekiama įgyvendinti Konstitucinio Teismo nutarimą ir įstatyme įtvirtinti švietimo įstaigų tinklo kriterijus, bet šiose pataisose vis dar be galo trūksta ugdymo kokybės kriterijų. Taigi, svarbu išgirsti, kaip naujasis ministras vertina šias pataisas, ar ketinama jas tobulinti“, – priduria Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ narė Laima Nagienė.
Pasak Švietimo ir mokslo komiteto narės L. Nagienės, būtina atsižvelgti į klausimus, keliančius nerimą moksleivių tėvams: „Pastaruoju metu socialiniuose tinkluose nuvilnijo pasipiktinimo banga dėl gyvenimo įgūdžių programos turinio, tad ministras turėtų atsakyti, ar planuojama peržiūrėti šią programą ir koreguoti atsižvelgiant į tėvų nuogąstavimus dėl programos dalių, susijusių su lytiškumo švietimu.“
Beje, įsitikinusi L. Nagienė, spręsti būtina ne tik įsisenėję klausimai – taigi tikimasi išgirsti, kaip ministerija rengiasi spręsti ryškėjančias įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo problemas.
„Ne mažiau svarbu, kokios profesinio mokymo programos ir kokiose mokyklose, jų filialuose siūlomos neturintiems pagrindinio išsilavinimo? Ar šios mokyklos yra pasirengusios priimti moksleivius, neišlaikiusius Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo?“ – pabrėžia prof. habil. dr. V. Targamadzė.
Susitikimas vyks rugsėjo 12 d. 9.00 val. Seimo Sveikatos reikalų komiteto salėje Nr. 108 (III rūmai, 1 aukštas). Susitikimą numatyta transliuoti tiesiogiai Seimo „Youtube“ paskyroje „Atviras Seimas“. Transliacijos nuoroda https://youtu.be/1IZ-ZZj8BRU